søndag den 25. september 2011

Færdigt arbejde !

Endelig lykkedes det!
Ja det er mit bed Øen der er færdig, og jeg er glad! Det er en stor tilfredshed nå noget bliver færdigt!
Hele tre gange har jeg udvidet bedet og nu er det endelig færdigt - tilplantet med roser, stauder og forårsløg,  plantetårn og en fin lille buskbom hæk :-D





I sidste weekend øgede jeg omkredsen igen med 60 cm. så der ville blive plads til en lille buskbom hæk. Det første jeg gjorde var dog at få plantestativet i jorden. Jeg var lidt bange for at ødelægge noget så tingene skulle ske i den rigtige rækkefølge :-)
Der mangler dog en lille ting og det er en speciel lavendel som jeg må vente med til foråret :-)
Men det gør jeg også gerne selv om det er svært for jeg glæder mig allerede til næste forår. Når alle forårsløg, stauder og roser blomstre :-D !
Rigtig god søndag til alle :-D
Knus Gro

14 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye bed. Det bliver da skønt :-)

    SvarSlet
  2. Kære Gro, hvor ser det godt ud - og dit stativ... MUMS det er så flot. Buxbomhækken kompletterer bedet. synes jeg:) Jeg glæder mig til at se herlighederne til foråret. Knus

    SvarSlet
  3. Til lykke med ditt nye bed. Det ser riktig skjønt ut:) Så nydelig kantet med buksbom og fin form på bedet ditt. Klem Ellen.

    SvarSlet
  4. Sikke et fint plantetårn, det er så dejligt med et nyt bed.... giver lejlighed til at få et par nye planter, som man måske ellers ikke har haft plads til :-)

    SvarSlet
  5. Jeg godt arbejde du har fået fra hånden og spaden vel også, men den der lavendel du venter på jeg er da lidt nysgerrig.
    Henrik

    SvarSlet
  6. Fint bed. Nu venter så forventningens glæde indtil foråret, hvor bedet rigtigt skal folde sig ud :)

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet et fint bed. Jeg er helt vild med dit plantetårn. Og jeg tror da også snart at jeg bliver solgt til buksbom-hække. De fuldender virkelig et bed godt :-)
    Sikke vi skal drømme hele vinteren, alle vi have-tosser :-D

    SvarSlet
  8. Kære alle tak for roserne ;-)
    Plantestativet har været længe undervejs, men endelig lykkedes det :-)
    Jeg er så glad for at, jeg fik sat buskbom hækken nu - så kan den også nydes hele vinteren :-). Selv om jeg i princippet gerne vil indfange cottagehave atsmofæren, ville Lavendel passe bedre. Men da jeg har en LILLE have med græs imellem bedene fungere det ikke så godt med planter og blomster der ligger indover græsarealet. Der for har jeg valgt buskbommen som danner en smuk ramme om bedet :-)
    Ja Henrik jeg forstår godt du er nysgerrig med hendsyn til den Lavendlen :-)Jeg overvejer stærkt Lavendula augdtifolia `Laveniti Petite` pga. højden, yndig farve. aromatisk duft og de søde pompom agtige blomter :-)
    Jeg ved godt man skal leve i nuet ;-)men hold da op hvor jeg glæder mig til foråret! - Det er nemlig første gang jeg har fået sat løgvækster der skal afløse hinanden :-)
    Rigtig god mandag til alle

    SvarSlet
  9. Hvor er det blevet flot.
    Du kan glæde dig til næste år.

    SvarSlet
  10. Kære Gro,

    hvor ser det flot ud, og dit tårn er bare så fint (jeg har jo en del af dem i haven).

    Hvor har du købt dine buksbom, og hvad gav du for dem? Spørger, da jeg er jo lidt hys med den svampevirus, der er i mange af dem - fik jo 1400 hjem, der alle har virus'en (så de skal brændes).

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Kære Landbohaven og Marlene
    !000 tak :-)
    Tårnet har jeg selv lavet, Men prismæssigt var det ikke besværet værd! Dine tårne Marlene er super flotte og hvis jeg kunne ville jeg tage et med hjem fra dig:-)
    Mine buskbom købte jeg hos min lokale grønthandle og gav 15 kr. pr stk. Jeg skulle ikke have så stor en mængde. Det er virkelig trist med dine buskbom :-(
    knus Gro

    SvarSlet
  12. Tak - jeg synes nu, dit tårn er utroligt smukt. Vi laver vores i lærk, så de kan stå ubeskyttet.

    Det var da heller ikke så dyrt for dine buksbom - de ser da store ud :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  13. Flot bed. Det bliver et drømmesyn til sommer. Men allerede i vinter vil du takke dig selv for dine buksbom, når sneen ligger på dem bliver det også bare rigtigt flot tror jeg.

    Stativet er flot, kan vi få en opskrift? Hvordan laver man sådan et?

    SvarSlet
  14. IHH hvor ser det altså hyggeligt ud i din have :)

    Go´weekend Gro :)

    Iben

    SvarSlet