torsdag den 28. juli 2011

Svimlende skønhed!

                  Ja nu er det ikke mig selv jeg mener men det fantastiske og ikke helt ufarlige
 sted Møns klint!


Hvis man er intresseret i natur oplevelser er dette sted et must.
Og man kan sagtens få flere dage til at gå. Når man både skal udforske klinten for forsiler, eller besøge det nye Geocenter som har meget spændende på programmet (kan bestemt anbefales!)
Ta ud i naturen og vandre for at finde de fredede vilde orkidèer. Der skulle leve optil 18 forskellige arter her:-)
Der er også en stor chance for at, få et glimt eller to af den berømte vandrefalk som efter 30 års fravær er kommet tilbage for at yngle :-) Det er fantastisk at kigge op på himlen og få øje på vandrefalken som ligger og svæver rundt der oppe.


Dette utrolige syn af bøgetræets rødder møder èn på vej ned/op af den meget lange trappe på omkring 500 trin hver vej.
Av av mine ben er meget ømme efter et par ture frem og tilbage. Men det var bestemt det værd.
Mange trætte hilsner Gro


6 kommentarer:

  1. Ja, der er smukt ved Møns Klint. Det er efterhånden mange år siden jeg sidst var der, og jeg "døde" næsten af alle de trapper. Det er hård kost.
    Synd vi ikke nåede at hilse på dig, men vi tillod os at kigge ind i din have.

    SvarSlet
  2. ... og god motion er det også :-)

    SvarSlet
  3. Det er vandvittig god motion, man skulle have en tur op og ned hver dag :-D
    Ja Lene det var rigtig ærgeligt jeg kom så sent hjem at, jeg ikke fik hilst på jer blog girls. :(
    Knus Gro

    SvarSlet
  4. Der er så meget smukt natur i Danmark og der ser fantastisk ud ved Møns Klint. Jeg besøgte geocenteret for nogle år siden, men tog ikke turen ned af de 500 trapper. Bøgen med de blotlagte rødder er virkelig flot.
    Sammen med Lene snusede jeg lidt til din have i går -tak for kikket det vil være dejligt med en havevandring hos dig en anden dag:)

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth,
    Du er altid velkommen :-)

    Mønsklint er noget helt særligt og man får meget ud af et besøg :-)
    K. Gro

    SvarSlet
  6. Super...fede/ seje billeder :) :) :)

    Har aldrig været der, men det var et super godt tip :)

    SvarSlet