søndag den 31. juli 2011

Plantemarked

Jeg har truet med at, lave et lille plantemarked flere gange .....
Som mange af jer ved at, jeg har rimeligt mange planter til overs:-)

Så i går morges da jeg stod op bestemte jeg mig for at, nu skulle det være!
Dagen før havde jeg set at, en nabo ville holde loppemarked. Så der ville være en bedre mulighed for at, få solgt nogle planter 
Jeg fik da også lidt travlt med at, lave opslag og skrive planteskilte.
Men jeg nåede det lige til det annoncerede tidspunkt.

Jeg blev inspireret hjemme hos Tante Grøn for hun har også vejsalg.
Så jeg valgte den model med at stille planterne og en dåse frem til penge.
Det er absolut ikke et koncept man ser på disse kanter. Men det fungerede fint:-)
Og her til formiddag vil jeg gentage succesen.

Mange søndags hilsner
Gro 

12 kommentarer:

  1. Fortsat held og lykke med dit plantesalg.
    Rigtig godt, når der kan sælges ud af det, der er for meget, fremfor at smide ud :-)

    SvarSlet
  2. Det var da en god idé. Held og lykke med butikken :-)

    SvarSlet
  3. Godt initiativ, det er så hyggeligt når folk sælger ud af deres planter. Held og lykke med at være selvstændig erhvervsdrivende ;o)

    SvarSlet
  4. Det var da en god idé. Det kunne jeg godt tænke mig at flere i mit nabolag gjorde :-)
    Jeg er stadig kun nået til, hvor jeg forsyner veninder og familie, men det er en idé som skal gemmes.
    Fortsat god indtjening. Så kan du jo købe nye planter :-)

    SvarSlet
  5. Rigtig god ide. Jeg har også en sød gammel plantevogn jeg sætter ved vejen engangimellem med stauder så folk selv kan købe planter. Det er der mange der har heromkring hvor jeg bor Anne Gine

    SvarSlet
  6. Ihhh hvor hyggeligt, det er der sikkert også rigtig mange andre der syntes , der kommer forbi :) Rigtig go´ide

    SvarSlet
  7. Kære alle,
    det er gået rigtig godt!
    Og jeg må sige at, folk har vist stor interesse for Riddersporen :-) som jeg både havde i hvid og lavendelblå.Det er helt klart nemmere at, sælge noget der er i blomst!
    Jeg kunne godt bruge en lille vogn som dig Anne Gine når jeg skal rende 100 m. frem og tilbage flere gange :(
    Fru Fniis jeg ved ikke om man kan betegne mig som selvstændig erhvervsdrivende :-)Men der kom da lidt i kassen :-D
    Det har været rigtig sjovt at prøve og de planter der er tilbage kommer da ud til gaden igen :-)
    Knus Gro

    SvarSlet
  8. Søde G-rose....kære kollega:o)

    Hvor er jeg glad for at for at høre, at dit plantesalg var et hit:o) Jeg ville gerne have været ovre og rode i alle dine spændende potter:o) Der har sikkert været en eller anden plante, som MÅTTE med mig hjem.

    Det er lidt hyggeligt med sådan et plantesalg, ikke? Og når man nu bare ikke nænner at smide selv den mindste lille gnalling af en stikling ud, så er det jo godt, at andre kan få glæde af planten. For det er jo det rene guld, vi sælger....ikk`? Lutter udsøgte, uundværlige og meningsfyldte kvalitetsvarer til et lille symbolsk beløb. Jow jow, det er rigtig sjovt at være selvstændig erhvervsdrivende udi planter:o)

    Håber du nyder sensommeren i fulde drag og glædes over, at nogle af roserne snart skal til at remontere for fulde drøn:o)

    Mange varme solskinshilsner fra tropeøen Mors.
    Sidder og skumsveder i over 30 gr. varme - men vil ikke beklage mig over det. Det er vidunderligt at solen og sommeren er kommet tilbage.

    SvarSlet
  9. God ide, sætter du priser på, eller kan folk betale hvad de nu syntes?
    Jeg tror nu jeg vil gemme noget af mit overflod til blogtræffet, så det bliver ikke i år jeg skal prøve vejsalg.
    Annette

    SvarSlet
  10. Jeg kom lige forbi din blog.
    Rigtig god ide` du der har fået.
    Jeg sælger/bytter også mine overskudsplanter. Det er morsom. Sidste år byttede jeg mig til rigtig mange skønne planter.
    Vi bor på landet så det er lidt vanskelig at "trække" nogen her ud i år. Brændstoffet er nok blevet for dyr.

    SvarSlet
  11. Hej Gro.
    Jeg ville ønske jeg lige kunne droppe forbi. Jeg er vild med sådanne påhit. Bare der var flere som dig.
    Måske skulle jeg prøve at gøre det samme. Det bliver vist til foråret.
    Planerne for næste måned er tulipanløgs lægning. Jeg har ikke så mange som sidst, men glæder mig - da det er noget nyt og spændende jeg sætter i år. Det er jo altid hyggeligt.
    Hav det godt. Og tak for din søde kommentar ;)

    SvarSlet
  12. :-D Kære alle
    Anette jeg har taget 20 kr pr. plante, de aller fleste har jeg jo gået og passet i potter :-)- Nu glæderjeg mig bare til at få de sidste i jorden!
    Eva, prøv med et plantemarked til næste forår der er sikkert nogen der kan fristes :-)Jeg glæder mig til at se dine nye tulipaner. JEg har også lige bestilt løg til det ene bed - glæder mig sådan til at se resultatet!
    Mange regnfulde hilsner Gro

    SvarSlet