onsdag den 13. juli 2011

Når regnen siler ned......

Regnen siler ned i dag  :(  Men hvor er det så godt at, postbudet kom her i morges med en pakke til mig :)
Når postbudet kommer her er det som reglen med bøger :) - og det er ikke så tosset...
Forleden dag bestilte jeg hos BILKA `Den levende have` af Claus Dalby og så lige en rosen bog :)
`Gamle Roser` af  Hugo Lykke - en klassiker som jeg bare måtte eje!

Jeg har kun nået at, skimme den igennem - og den er meget lækkert lavet! - Den indeholder det historiske, en grundig beskrivelse af  MANGE historiske roser samt et udvalg af Austin roser. Til sidst i bogen kan man læse om skadedyr, sygdomme og dyrkning ag roser.

De billeder der er brugt i bogen er virkelig gode og en lille sød finish som jeg godt kan lide er at, der er brugt mange af den franske rosen maler P. J.  Redutè rosen billeder i bogen :-D 

I dag skal denne smukke rosen bog nydes og måske kommer der nogle nye ideer til mit nye rosen bed ? som jeg er ved at, grave ud til..

Den `Levende have` er desværre ikke kommet endnu, den har ellers jeg hørt så meget godt om og glæder mig til at få den.


Hvis man vil læse og lære mere om roser kan jeg anbefale andre gode bøger:
                                                             
`Den frodige have` Når roser og stauder blomstre om kap. af  Marie - Louise Veber Paustian
`Et liv med roser` Af Ernst Jensen
`Historiske roser` af Torben Thim

Rigtig god regnvejredag :-)
Gro

4 kommentarer:

  1. Det var da ikke så tosset på sådan en regnvejrsdag :-)

    SvarSlet
  2. Det er så skønt med nye havebøger jeg ønsker mig Ernst Jensens bog. Hyg dig i regnen:)

    SvarSlet
  3. Kære Signe og Lisbeth,

    Ja og vejret fortsætter jo også i dag så mon ikke det er sofaen og en kop the :-)
    Jeg kan godt forstå Lisbet at, du ønsker dig Ernst Jensens bog. Jeg kan forstå at, det var ham der skrev i Det Danske Rosenselskabs blad om pleje af roser. Men efter bogen er udkommet så er han holdt op med det.
    Mange regnvåde hilsner Gro

    SvarSlet
  4. Spydverbena er en staude, men den selvsår sig helt vildt. Jeg har en halv aftale med en anden skøn havequinde i din nærhed, så hvis du vil have flere spydverbena skal du bare sige til. Jeg er leveringsdygtig i indtil flere store eksemplarer :)

    SvarSlet