fredag den 1. juli 2011

Når noget lykkes :-D

Som jeg nævnte i et indlæg i foråret, så er mit store staudebed lidt på en prøve. Forstås på den måde at, jeg ikke ved hvordan de skal så i forhold til hinanden - eller om de overhovedet får lov til at blive...
Jeg står tit og betragter "kornet" :-D Og jeg har fået øje på noget smukt ;-)
Denne sammensætning af: blå Dueskabiose, Ærenspris og rosa Katost - Det er bare smukt! så det får lov til at blive i bedet.
Der er desvære lang vej endnu, da dette kun fylder 1-2 kvardratmeter.
Så må jeg jo bare ud og kigge på "kornet igen så jeg kan spotte andre smukke kombinationer.
Rigtig god weekend til alle.
Gro

11 kommentarer:

  1. Hej Gro,
    jeg kender det godt, det med om man nu har fået sammensat blomsterne så de matcher farvemæssigt og formmæssigt. Din sammensætning er meget skøn, især den fine ærenpris gør sig godt.

    SvarSlet
  2. Det er absolut en vellykket kombination, du der viser. Ser brandgodt ud!

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn kombination. Og dejlig blog, du har :-)

    SvarSlet
  4. Ja, det ser meget smukt og romantisk ud :-)

    SvarSlet
  5. Uhhh... jeg kender godt fornemmelsenn. Farver, former, størrelser...hvornår bliver det smukt og hvornår er det rod!?

    Men du har været rigtig dygtig med ovenstående kombination, det oser af sommerhygge :o)

    SvarSlet
  6. Jeg tilslutter mig de rosende ord - det ser virkelig yndigt ud. Jeg har samme problem og stod netop forleden aften og tænkte: Hmm .. det er vist ikke helt godt endnu - men næste år :)

    SvarSlet
  7. Tak Signe og velkommen på bloggen :-)
    Kære alle, ja det er jo en fantastisk følelse når man står og syntes det hele/eller noget af det går op i en større helhed. Lige så vigtigt for mig er at, det der cottage garden look begynder at tage form. Det er jeg jo glad for :-D
    Rigtig god weekend til alle - ja og til nogle af jer, vi ses i morgen/søndag :-)
    Gro

    SvarSlet
  8. Smukt syn. Jeg har også fået ærenpris i blomst i år. Jeg såede dem sidste år, og de helt fantastiske nu :-)

    SvarSlet
  9. Kære Gro:o)

    Ak ja, det kan tage lang tid før et bed sidder lige i skabet. For mig tager det ihvertfald flere år, før jeg er tilfreds, når jeg har lavet nyt. Det er virkelig en smuk sammensætning, du har lavet her. Og ja, rigtig cottage-agtigt:o)

    Ønsker jer der skal på Tour-de-Blog weekend en rigtig dejlig og blomsterrig tour og jeg glæder mig til at byde jer allesammen hjertelig velkommen her på Mors søndag formiddag.

    På snarligt glædeligt gensyn og de kærligste hilsner og tanker

    SvarSlet
  10. De 3 ser virkelig dejlige ud sammen, det er også lige min stil. Aksærenpris er en absolut favorit i mit staudebed, skabiose har jeg sået, men desværre dukkede de ikke op. Der er også det ved et staudebed at det kan se fantastisk og perfekt ud den ene uge og rodet ud den næste for så igen at stråle ugen efter igen - alt efter hvad der blomstrer og hvad der der færdigt med at blomstre derfor synes jeg det er skønt med roser blandt stauderne.
    Vi ses imorgen til en spændende weekend;)

    SvarSlet
  11. Super flot kombination Gro........så er det virkelig sommer når sådan et smukt syn bølger i mod én.

    Er sikker på at dit staudebed bliver helt perfekt når "kornet" er blevet målt og vejet igennem nogle år.......det er forandringen og den evige proces der gør det så fedt at være have ejer :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet