lørdag den 23. juli 2011

Mit Nursery :-)

Nu kan jeg snart ikke være i haven længere.... Det er ikke pågrund af sommerens ustandslige regnvejr, men fordi at, haven efterhånden er blevet omdannet til et mindre Nursery.
Så sent som i går aften sagde min far at, det lignede mere og mere en planteskole frem for en have :-D
her ses: Æblemynte, buksbom, aurikel, alpin løvefod, spydverbena, Digitalis, selvsåede Lavendel, Russisk Mandstro, Mørk lilla Akeleje, akelejefrøstjerne, Ridderspore anmas, SporeBaldrian osv.


Her er mange herligheder og dette er slet ikke alt sammen. Men jeg har også al for mange sådan ca. 90 stk i alt......
Efter bla. Staudefeen har vist os alle de skønne Purpursolhatte får jeg lyst til at, vise jer min lille skat.


Echinacea Purpurea `Prairie Splendor`


Den bliver lidt mørkere end det ses på billedet og passer rigtig godt sammen med de blåviolette/purpur farvet Latyrus;-)

En anden skønhed fik jeg forærende i går af den kære Nette som, ejer en hvid Kinisk Ridderspore.. Hun vidste at, jeg ønskede mig frø af planten men da den havde sået sig selv fik jeg en plante forærende. 
Og det kan godt være at, jeg blev meget glad i dag da jeg så den udsprungne knop :-D






Lyserød Kinisk Ridderspore ;-)
Den er jo sart lyserød... åhh hvilken salighed :-) Så yndig den er !!!!

Nå nu regner det igen, for tiende gang idag... Kan I alle have en rigtig skøn lørdag :-D
Mange hilsner Gro

12 kommentarer:

  1. Nej hvor er den fin din lyserøde kinesiske ridderspore, den kan jeg godt forstå du er glad for. Også Echinaceaen er rigtig fin.
    Jeg skal love for, du har mange "børn" i din børnehave, det bliver dejligt at få dem plantet ud.
    God søndag uden byger

    SvarSlet
  2. Kender det med planteskole-looket. Jeg har det også med at så nye planter, lave stiklinger og grave selvsåede op og sætter i potter. Jeg pønser på at lave en vejbod ;-)
    Skøn lyserød kinesisk ridderspore.

    SvarSlet
  3. Hehe Gro, jeg må vist ned og se, om der skulle have gemt sig endnu en lyserød et eller andet sted :-) Hvordan en hvid kan blive lyserød, uden der andre riddersporer i nabolaget, er mig en gåde, men jeg har heller ikke den store forstand på blomster og bier :-) Er glad for at det netop var dig der fik den, for jeg ved du sætter pris på den.

    SvarSlet
  4. Kære alle tak :-D jeg er meget glad for den meget for at, den kiniske ridderspore viste sig at være sart lyserød :-)Da det er ved at, vøre et værre forhindringsløb at, komme rundt i haven. Ser jeg nu frem til at, det snart får en ende. Men der er jo heller ikke plads til alle planter, og noget vil jeg ikke beholde. Som Ina sagde tror jeg også at, jeg snart skal lave en lille plante bod :-)
    Kære Nette jeg håber virkelig der gemmer sig en magen til den lyserøde Kinamand. Den er så øndig ;-)
    Og 1000 tak for den !!!
    Mange regnfulde søndags hilsner
    Gro

    SvarSlet
  5. Sikke en yndig ridderspore :-) Jeg håber også at I finder flere af dem.
    Jeg kender godt det med potte-ghettoerne, lidt suk :-)
    Det er også derfor at jeg har lavet mit sidste indlæg på min blog, for jeg føler næsten at jeg graver mere op for øjeblikket, end jeg planter.
    Jeg bor jo også hér ved København, så ja, det regner regner regner. Vi vil have solskin, som Lisbeth foreslog på en anden blog.

    SvarSlet
  6. Hvor ser det skønt og dejligt ud i din have...og den der Ridderspore..MANNER hvor er den sød :)

    Go´søndag aften :)

    SvarSlet
  7. Hvad gør det at ens have ligner en planteskole, bare man selv nyder den og hygger sig med at potte og plante ud.
    Hvor er din fine lyserøde Kinesiske Ridderspore bare skøn.

    SvarSlet
  8. Kære alle tre :-) Tak - den ridderspore er virkelig skøn og en stor overraskelse!

    Jeg må sige at jeg er lidt træt af at, planterne fylder så meget :-) Men næste plante eventyr starter allerede i november/december hvor der skal sås `Sølvlys` det er lige en plante jeg mangler ;-)
    Rigtig god mandag til alle
    Gro

    SvarSlet
  9. Tak for dit besøg. Jeg kom til at tænke på at du sagde at du kigger efter et lille træ. Hvad med kugleakacie? Det klipper du jo ind til en bold hvert efterår, har julekæder i det om vinteren og om sommeren ser det sådan her ud:
    http://evigglade.blogspot.com/2011/07/kugle-skr-i-bolden.html

    Det er en klar favorit til små haver, og så koster det ikke en formue. Jeg kan se at du er god til roser. Og den ridderspore er da bare for lækker i farven. Jeg har selv sået en del, som jeg har gjort i min gamle have. (på friland). Det gik faktisk fint dengang og jeg fik hurtigt en bestand der var ret stor.

    Ha en skøn aften - vil løbe ud igen.
    Vi er i sommerhus.

    knus
    Eva
    Evigglade.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Kære Gro, 90 planter i potter -sikke en rigdom, og hvor er det skønt at have noget at vælge mellem når du skal krydre dine bede yderrligere. Da vi kom hjem fra Tour de blog var jeg dog lidt frustreret over hvor de alle (20) skulle stå for at det blev rigtig godt, men det dejlige ved have er jo at den er levende og at der altid er plads til forbedringer. Den kinesiske ridderspore er godt nok yndig og solhatten er også ret ret sød:)

    SvarSlet
  11. Det ser vel nok godt ud :-)

    Sikke smuk din ridderspore er - men kinesisk ridderspore... hvad er det latinske navn?

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  12. Hej Marlene,
    Jeg kender faktisk ikke det latinske navn. Men mon ikke Nette ved det for det var af hende jeg fik den :-) JEg spør hende. Og du må undskylde mit sene svar.
    K. Gro

    SvarSlet