torsdag den 7. juli 2011

Efterlysning !

Jeg aner ikke hvad det er jeg har stående her mellem Timian, Stjerneskærm og Katost.
Det er selvfølgelig en rose - men hvilken rose?
Jeg har nu haft den siden sidste sommer og jeg må sige at, jeg blev noget skuffet da den blomstrede første gang.... for det var ligesom om det var en helt forkert farve :(  Lige så skuffet blev jeg i år da intet var forandret .... hmmmm

Rosen er købt som Austin rosen Anne Boleyn.
MEN.....Denne rosen busk er ihvertfald ikke varm pink ..... og ikke den mindste duft har den :-(
Knoppen er ved at åbne sig. Knoppen er hvid med en anekse af lyserødt.


Knoppen er sprunget ud.... Smuk ser den nu ud :-)


Busken er sprunget ud...


Det er en mindre rosen busk på ca 50 x 70 cm blomsterne sidder i store klaser med op til ca 10 knopoper. -som I ser er der 7 blade. Denne rosen busk er rigtig skøn, men jeg ved stadig ikke  om den får lov til at, blive stående. Nu må vi se. Tænk nu hvis der er nogen af jer der ude som. kender denne rosenbusk.
Gro

9 kommentarer:

  1. Jamen Gro, det er da helt tydeligt en..... øhhhh.. nu smuttede det, men det kommer lige om et øjeblik!!

    Jeg ved godt du er dybt afhængig af duft, men når nu hun står der og ser så yndig ud, så KAN du da ikke nænne at skille dig af med hende... :o/

    SvarSlet
  2. Uanset hvem hun er, så ser hun da utrolig sød ud :-)

    SvarSlet
  3. Hi hi kære Fru Fniis - ja hvad er det nu lige det hedder, jeg kan se dig lys levende for mig ;-)Du har helt ret i at, jeg bare ELSKER duften af roser - Det er nok også derfor jeg er lidt i tvivl...:(
    Hej Signe, ja den ser virkelig sød ud! åhh jeg ved virkelig ikke... jeg MÅ tænke over det:-)
    Fortsat god fredag :-)

    SvarSlet
  4. Måske er det vildskud fra den rod, Austin-rosen er podet på, der har taget over? Det oplevede jeg i hvert fald i år med min Austin-rose "The Generous Gardener". Den voksede så fint, men da den sprang ud, var det vildskud! Heldigvis havde planten også sendt de rigtige skud i vejret, så jeg klippede vildskuddene af og holder øje med, at der ikke kommer flere.

    SvarSlet
  5. Navn eller ej, den ser super sød ud:) Anne Gine

    SvarSlet
  6. Kære Gro Det er en meget yndig rose synes jeg, men jeg forstår din skuffelse når nu det var en Anne Boylin du havde købt. Jeg ved ikke om din er for lys til at være en Queen Mother og aner heller ikke om Queen Mother ikke dufter, men det er hvad jeg kan finde i mit David Austin katalog (som er min "rosenbog")

    SvarSlet
  7. Søde G-rose,

    Jeg er sikker på, at den smukke rose er en "Beauty Unknown":o) Det kalder jeg altid mine planter, når jeg ikke ved, hvad de hedder:o) Så det synes, jeg bare du skal kalde den. Du kunne jo også kalde den for "Gro" for den har en sart, fin og sværmerisk ynde...nøjagtig ligesom dig:o)

    Har du fået fat i "The Pilgrim"? Du så altså temmelig forelsket ud, da du så den i min have? Jeg kunne ligefrem se hjerter i øjnene på dig:o)

    Det er rygtes på Blogsbjerg, at du har et kameraetui i overskud:o) Jeg har et i underskud!:o) :o)Jeg tror måske, at mit lillebitte kamera-etui var lidt træt af livet på Bøhlandet og har gemt sig i din taske for at snyde sig med til Kjøwenhavn og opleve Staden og al dens glamour:o) Lille frækkert:o)

    Gro, det var supersuper hyggeligt at møde dig og at have besøg af alle I forrygende fruentimmere og mageløse madammer, da I tourede rundt i Jylland og på Fyn sidste weekend. Den ene sødere end den anden. Den ene mere enthusiastisk end den anden:o) Tusind tak for jeres måde at være på:o)

    Hav en rosenrig og velduftende weekend. Håber ikke du kom hjem til en have, der havde taget alt for meget skade af det voldsomme skybrud I var blevet belemret med derovre på øen.

    De kærligste hilsner og tanker fra TANTE GRØN

    SvarSlet
  8. Kære Achillea og Lisbeth ja det kunne jo være et rod skud. Men der er slet ikke skyggen af Anne B. og har aldrig været det :( Jeg tog straks Austin kataloget frem og fandt Queen Mother, men den er bare meget mere lyserød. Men ellers ligner selve blomsten meget. Sidste år blomstrede den kun èn gang. Spændende at se med i år.
    Kæreste Tante Grøn,
    Hvor er jeg glad for at, det lille frække etui nu kan komme hjem :-)Hvis du vil skrive din mail på min mail :) så vil jeg lige sende det retur til dig.
    Du kan da lige tro at, jeg havde en fest i din have. Ja og lidt små forelsket blev jeg i the Pilgrim.... Duftede til den hele vejen til Korsør hvor den til sidst var blevet lidt slatten :-)Øv I weekenden skal jeg finde et pragt eksemplar, for den kan jeg ikke undvære!
    Jeg har fortalt alle der gad at, høre på mig, om min tur og hvor skøn en have du har! Der er mange der siger de vil have din have - Men jeg vil prøve at gøre kunsten efter, så jeg kan skabe en lige så skøn have som dig :-)
    Tak igen for en dejlig søndag, tiden gik al for hurtig:( Jeg håber at, få glæden af at, opleve dig og din have igen!
    Knus fra Gro

    SvarSlet
  9. Tante GRØN: Det er rigtigt at the Pilgrim var ret slatten, da vi nåede til Korsør, men det tror da pokker, sådan som der både blev snuset og aet hele vejen. Gro havde også fået snuset al duften ud af den - så det er i sandhed en forelskelse der vil noget :)

    SvarSlet