lørdag den 18. juni 2011

På besøg i Dronning Louises Rosenhave

Da jeg næsten er børnefri i et døgn, så skulle denne lidt regnvåde eftermiddag bruges til noget rigtig godt.( for mig) :-) så måtte jeg ud og finde ny rosen inspiration.
Derfor valgte jeg at, cykle en tur i Bernstorffparken hvor Dronning Louises Rosenhave ligger. Underligt nok har jeg aldrig været der før, men den var skam et besøg værd :-)


Jeg har kun set billeder fra haven i Politikens store rosenbog, der var virkeligt smukt og jeg gik rundt og begravede næsen i alle blomsterne :-) Hvorefter jeg kiggede i min havefolder  for at, se hvilken rose det var der duftede så godt. Gæsterne inde i tehuset har måske kigget lidt - eftersom jeg var en meget grundig gæst i haven :-D Frem og tilbage gik jeg og så frem med kameraet ;-)
Der var mange kendinge, men jeg fandt heldigvis nogle intressante roser som, muligvis skal bo i min have :-) F.eks. denne skønhed.
Rosa hybrida bifera `Alfred Colomb`
Den er virkelig skøn og den tog min opmærksomhed med det samme. Den er mørkkarminrød med purpurlilla skygger (siger Torben Thim) Den tåler halvskyggge (hvor den måske er aller smukkest) bliver ca. 150 H og 80 B Duften er middel, men skøn :-D
Det kan kun anbefales at, tage ud i det danske sommerland og gå på opdagelse. Nogen gange tager man langt men andre gange skal man slet ikke så langt væk.
I morgen tager jeg på tur igen, der skal jeg besøge Jette Frölichs have. Det glæder jeg mig enormt til!

De bedste weekend hilsner Gro

7 kommentarer:

  1. Hej Gro
    Der ser ud til at have været en udbytterig dag for dig. Jeg købte Souvenir de la Malmaison efter at have set den på din blog, så nogen gange kan en virtuel haveudflugt også bringe nye planter ind i haven. Den gror godt i en fransk vase og den springer lige straks ud:-)
    God aften.
    Henrik

    SvarSlet
  2. Viste heller ikke, at der fandtes en rosenhave der. Der ser skønt ud.
    Det var et godt valg til en alenedag ;-)

    SvarSlet
  3. Øøøøøøj en god idé Gro! Vi bor jo tæt, tæt på, så det er en skam ikke at kigge forbi. Igennem mange år gik jeg DAGLIGT igennem med min hund, men det var før jeg blev rosengal. Til gengæld var det også her, jeg blev vild med lavendeler, for ikke langt derfra er stien i æblelunden kantet med lavendler hele vejen. Jeg snuppede altid et skud, som jeg nulrede mellem fingrene hele vejen tilbage til bilen.

    Jeg holdt op med at gå den daglige tur med min hund, da parken blev overrendt af kamphunde, og der var flere eksempler på skrækkelige episoder.

    SvarSlet
  4. hvor ser det bare godt ud. Anne Gine

    SvarSlet
  5. Kære alle ja det er en skøn lille have i haven :-)Det der er lidt specielt ved denne rosenhave er at, alle roser er opstammet. Undtagen dem på rosenbuerne velsagtens :-)Det har sine fordele for så får man ikke ondt i lænden af at, bukke sig ned hele tiden :-D
    Kære Henrik, jeg er glad for at, din Souvenir trives hos dig!
    Og kære Nette de lavendel står der stadig :-D
    Rigtig god aften til alle :-)

    SvarSlet
  6. Sikke en fin rosenhave. Der er nok mange små perler rundt omkring i de store parker... det er bare at gå på opdagelse!
    Uha, måske er vi heldige at se lidt fots fra dit havebesøg? Der skulle være så smukt hos Jette Frölich... God tur ;-)

    SvarSlet