mandag den 27. juni 2011

En heldig dag :-)

Det har virkelig været en heldig dag for mig idag. Nej det har desværre ikke noget at, gøre med at, jeg har været hos Claus Dalby :(
I dag har Det Danske Rosenselskab holdt rosenudstilling på Aldershvile planteskole. Jeg havde godt nok glemt alt om denne begivenhed :( Så jeg var virkelig glad for at, komme lige denne dag. !!
Traditionen tro var der en tombola, hvor man kan være så heldig at, vinde diverse stauder og roser :-)
Der gik da heller ikke et minut før min søn var henne og købe 2 lodder. Jeg nåede lige at sige at, den der lyserøde rose kunne jeg godt tænke mig. :-)
Glad blev jeg da han kom med den sødeste pink/lyserød Røllike :-) - lige hvad jeg gik og ønskede mig!! :-D

Der skulle selvfølgelig også stemmes på de forskellige roser. Roserne er opdelt i 4 katagorier: Historiske, Austin roser, Moderne og dekoration.
Der var rigtig mange skønne roser, så der var da ikke helt nemt at vælge :-) Gad vide hvem/hvad der  egentlig vandt?
Min søn kan være meget optimistisk, så han mente at, vi skulle købe 2 lodder til. Okay da, men hvor heldig har man lov til at være???? - 2 minutter senere kommer han efter mig med den store lyserøde rose som, jeg syntes så så smuk ud..... JUBIIII :-D
Jeg anede ikke hvad det var for en rose til at, starte med. Det vidste sig at, det var Albarosen `Dronning af Danmark` - Åhhh jeg siger jer, den er bare skøn! og hvilken duft!

Historien om `Dronning af Danmark` er både lang og rigtig god :-) og dens første navn var vidst nok `New Maidens Blush` fordi den kommer fra et parti frøplanter af  `Maidens Blush` Men senere hen opkalder forædleren Booth rosen efter Dronning  Marie Sofie Frederikke af Danmark. Rosen tåler halv skygge, den er engangsblomstrende, bliver ca 120 x 120.
Det har været en dejlig dag med skønne gaver fra min søn!

En glad og tilfreds planteejer :-)

10 kommentarer:

  1. Stort tillykke det var jo næsten for godt til at være sandt - sikke en dejlig dreng som forstår at vælge de rigtige lodder:))

    SvarSlet
  2. Hold da op!! Jeg havde altså sendt ham afsted et par gange mere... ;o) Sådan en tombola skulle der være nogle flere af på diverse julemarkeder!!
    Tillykke med gevinsterne, kan godt forstå du er fuldt tilfreds med dagen :o)

    SvarSlet
  3. Sådan Gro :-) ... skønne gevinster.
    Ha' en dejlig mandag.
    Kh Lone

    SvarSlet
  4. Det er en heldig dreng du har der, som sikkert også blev glad for at se dit ansigt når han kom med præmierne. Fine præmier på en dejlig dag.

    SvarSlet
  5. Tillykke med det:) jeg er selv vild med den farve røllike Anne Gine

    SvarSlet
  6. Kære alle,
    JA I kan tro at, min søn var metet stolt :-D over sine gevinster - til mig ;-). Det ku være jeg skulle låne ham ud til nogle der mangler lidt held :-)
    Nu skal jeg så bare finde ud af hvor planterne skal stå ?
    Rigtig god tirsdag
    Gro

    SvarSlet
  7. Sikke en heldig dag, og sikke en heldig dreng :-) Jeg kan også forestille mig hvor stolt han må være over at kunne gøre dig så glad :-)

    SvarSlet
  8. Smuk, smuk rose! Super tip :-)

    SvarSlet
  9. For en nydelig blogg! Jeg elsker også roser:)) Har lagt meg som følger på bloggen din:) Klem Ellen.

    SvarSlet