tirsdag den 7. juni 2011

Du Sud :-)

Vel hjemvendt efter en skøn ferie i det syd franske! Det var nu ellers en blandet fornøjelse rent vejrmæssigt. Men bare man har noget smukt at se på er det ikke så slemt endda :-)

Dette er ikke en ferie rapportage men et udvalg af skønne og nogle anderledes måder at gøre tingene på. Her referer jeg til et lidt tom rosenbed...

Jeg er helt betaget af disse skyer der ligger over den lille bjergby jeg boede i. Det var så smukt i virkeligheden at vi måtte stoppe bilen for at, forevige øjeblikket.

Det menneskeskabte i naturen der ikke altid er fremkommelig. Denne overflod af skønne roser fundet foran et hotel. Teresse og skøn fil der fer :-) Jeg elsker det !

Nogle af blomsterne var ukendte for mig, Men virkelig smukke, som de stod der i den vilde natur.!
Den store smukke Hotensia stod i en forholdsvis skyggefuld smal gade eller gyde var det vidst mere i den by jeg boedei. Sidst men ikke mindst det store rosenbed, det kunne være så kønt men roserne står desværre og råber til hinanden så det giver ekko. Sivslangerne ligger frit fremme og gør ikke synet bedre. Men men men der var nogle fine små  buskbom hække der indrammede rosene og det er et plus ;-)
Nå man så kommer hjem fra ferie er ens egen have fuldstændigt groet til, og nogle af mine roser er meget tæt på at springe ud :-D Jubiiii

K. Gro

9 kommentarer:

  1. Sikken dejlig ferie du har haft. Fine stemningsbillder Gro!

    SvarSlet
  2. Dejlige feriebilleder, og så er det også skønt at komme hjem til alt det grønne:)

    SvarSlet
  3. Hej Gro.

    Ude godt - hjemme bedst... heldigvis da.

    Fine stemnings billeder du viser.

    Vi har sendt vores 14 årige datter alene til Frankrig i en uges praktik, hvor der dog er en dansk mor i familien. Det bliver godt at få hende hjem igen på fredag :-)

    Hyg dig i det grønne.

    Kh Lone

    SvarSlet
  4. Uh, det ser dejligt ud - savner Sydfrankrig (Provence), når jeg ser dine billeder. Hvor I Frankrig boede I?

    SvarSlet
  5. Kære alle, tak, ja det er skønne billeder, men når jeg kigger alle billeder igennem hvor er mine børn så - øhh det må jeg gøre bedre næste gang :)
    Fantastisk ferie, men dejligt at komme hjem til sin egen have, så jeg ikke render rundt og hiver ukrudt op i andres bede og krukker :-)
    Kære Lone, jeg håber din datter har det godt/ eller snare hendes forældre:) Hvad er det for en praktik hun er i i Frankrig? spændende!
    Kære Anne Gine, jeg elsker også Frankrig:)og Provance. Denne gang var vi i Languedoc området i en lille midelalderby Viusanne, vel et par hundred kilometer fra Montpellier Meget smuk område!
    Mange hilsner Gro

    SvarSlet
  6. Undskyld du hedder marlene og ikke Anne Gine :-)

    SvarSlet
  7. Ja, det gør jeg, og det er anden gang på to dage, at jeg er blevet Anne Gine (udover de mange gange at folk ringer og tror, jeg er Staudecafeen)! Det siger næsten sig selv, at jeg efterhånden ikke er glad for, at hun har valgt et navn, der ligger så tæt op ad mit :-// Mine kolleger fatter dog heller ikke, at jeg ikke får mit navn beskyttet (det er ikke første gang, det er sket!). Nå sorry - ville egentlig ikke skrive noget om det, men det er begyndt at irritere mig voldsomt.

    Det lyder dejligt med Languedoc - der ser virkelig smukt ud :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  8. Hej Gro - kender godt den der fornemmelse på vej hjem fra ferien - hvordan ser haven ud. Selvom man har nogen til at vande , nusser de jo ikke rundt og bare man vender ruggen til, gror alt det der ikke skal. Elsker også at rejse i Frankrig og kommer altid hjem med frø og stiklinger som jeg naivt tror fuldt og fast på. Har bla. forsøgt mig med capers frø og stiklinger, er helt vild med blomsterne, men de vil ikke her hos mig...
    Marlene - ja, hvor er det dog træls med det navneforvirring...

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  9. Hej Marlene :) Virkelig irreterende med den navne forvirring! Men nu har jeg vidst lært det :-D.
    Hej Helle. Jeg har desværre ikke frø eller planter med hjem. Men familie er ikke lige så have intresseret som jeg, så jeg kom ikke på den planteskole der lå i nærheden øv ;-) Det kunne ellers have været sjovt. JEg håber du har bedre held næste gang med dine hjembragte frø og stiklinger !
    K. Gro god weekend :-)

    SvarSlet