søndag den 15. maj 2011

Tiarella, Skumblomst :-)

Mine Tiarella skumblomst `Pink sky Rocket` Står i blomst. :-)
En rigtig fin lille staude der bedst kan lide halv/hel skygge.
Den bliver omkring 30 cm. høj - og den har nogle yndige blomster.
Løvet på den er også smukt, de er som stjerner. De kunne minde meget om Storkenæbs blade og hvis jeg ikke tager fejl så havde den også løv i vinters.
Lige nu står Skumblomsterne mellem nogle roser, stjerneskærm og Katost. Men til efteråret vil jeg dele dem, og sætte dem i et mere skyggefuldt hjørne med andre stauder, som f.eks. Hosta.
De er rigtig yndige lige nu med deres små lyserøde raketter :-) Jeg har set på nettet at der findes mange forskellige varianter, så det er bare om at finde den som passer !
Rigtig god søndag, jeg skal snart ud i haven, for der sker så meget for tiden :-D
Gro

11 kommentarer:

  1. Øj hvor fint! Tak for ideen. Tror jeg vil kigge lidt på, om jeg ikke skal have sådan nogle i en krukke i den skyggede del af haven, hvor skvalderen i skel huserer. Den må jeg vist se nærmere på :-)

    SvarSlet
  2. Tak for din søde kommentar hos mig Gro og velkommen til bloglandia :0)

    Skumblomsten ser rigtig fin ud.....kender den ikke men måske den er et bekendtskab værd :0)

    Dorthe

    SvarSlet
  3. Hvordan har den det med ikke at få så meget vand?

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin, lige en plante jeg kunne bruge i mit hvide skyggehjørne.
    Annette

    SvarSlet
  5. Nu vil jeg se om det virker

    SvarSlet
  6. Ja som sagt så virker det vidst nu. Det var et problem når jeg brugte Safrai eller google croome som browser, underligt.

    Nette - ja den er super sød og hvis du vælger at, stætte den i en krukke så sæt 3 i den, for så store er planterne heller ikke.:-)

    Selvtak frk. solhat :-) det er altid hyggeligt at surfe rundt og besøge jer/dig i bloglandia.;-)
    Sussie - Jeg tror det går an, jeg går ikke og vander hele tiden, den har nok fået lidt her i foråret når jeg har vandet roserne.- Prøv det :-D
    Anette - Ja den er rigtig fin og fås sikkert også med hvide blomster. Det gælder bare om at, finde dem. Og så er der nogen der er bedre til at, finde frem til det end jeg er :-)

    Rigtig god mandag og hvor er jeg glad for at, det her virker igen :-)!
    Gro

    SvarSlet
  7. Kære Gro.
    1000 tak for kommentar hos mig...Send mig en hilsen på loneeo@live.dk, så sender jeg en mail til dig.
    Kh Lone

    SvarSlet
  8. Hej Gro.
    Efter inspiration fra din blog har jeg anskaffet mig Souvenir de la Malmaison, synes lige den passede til min franske have og ditto vaser.
    Henrik

    SvarSlet
  9. Tillykke Henrik, jeg håber virkelig i bliver glad for den!. Jeg nyder at, have en afskåret blomst stående på køkkenbordet så kan jeg lige begrave næsen i den, når jeg stå i maden -morgen og aften ;-). Rosen har også en god fransk historie med sig :-D.
    Mange hilsner Gro

    SvarSlet
  10. Den ser skøn ud, den skumblomst. Jeg har den ikke selv, men har hørt meget godt om den. Glæder mig til at se billeder af alle dine roser, når den tid kommer - bare man kunne få duften med gennem skærmen...

    SvarSlet
  11. Kære Tante tulle,
    Ja den er rigtig skøn, og jeg mår have den mere frem så jeg bedre kan nyde den. Lige nu er den blevet begravet under roser og andre store stauder :-)Og velkommen til bloggen :-)
    Mange hilsner Gro

    SvarSlet