fredag den 6. maj 2011

`Margeret Merild` som opstammede rose

Jeg er rendt ind i computer problemer. Først var det virus der havde ramt mig/computeren, nu er det en kop the der ramte computeren. I morgen vil jeg se om den virker igen, ellers må jeg ud og shoppe. Bare det dog var planter til haven og ikke sådan noget kedeligt noget som IT....
Hvor heldig er jeg så for at, min datter har taget nogle have billeder som hun har liggende på sin computer fra  sommeren 2010 :-).
Denne skønne rose hedder  `Margeret Merild` Det er en skøn floribunda rose, den har en skøn duft og den er MEGET smuk, desværre er den ikke glad for regnvejr. Kronbladene bliver plettet. Det er en rose som jeg har haft nogle år. Jeg har den stående i en potte. I år er den desværre blevet ramt af stængelsyge så jeg har klippet kraftigt i den. Jeg klippede faktisk alle grene af undtage èn. Jeg så en mulighed for at lave et eksperiment med at, opstamme rosen. Jeg gravede rosen fri af potten, fik den ud - ned igen og rettede den lidt op og satte en støttepind. Og vupti så havde jeg en opstammede rose. Nu bliver det så spændende hvordan det kommer til at gå.......
Det er dog ikke den eneste opstammede rose jeg har. Faktisk har jeg invisterede  i en anden MEGET skøn rose nemlig `Willestrup` eller Èden rose 88` kært barn har mange navne :-) Det er lidt komisk for sidste år på samme tid stod jeg og sagde til en god have veninde - Hvad skal jeg dog med en opstammede rose?, det skal jeg aldrig have! . Nåh ja, det var dengang, og så fik jeg 2 inden for en time :-D

Rigtig god weekend :-)

4 kommentarer:

  1. Ih altså!! hvor uheldig kan man være... Dejlig med gratis roser. Jeg synes, at de dejligste planter man kan få er dem, som man selv har lavet eller fået forærende.

    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet
  2. Sikke ærgeligt med pc´en.... ja det var da sjovere at tænke på noget mere muntert - eller smukt.
    Jeg faldt jo totalt for den flotte rose på billedet... og tænkte på, om den ville være glad for at stå i et drivhus? Jeg tænker her på, at den så ikke ville få vand på kronbladene. Gad vide om den dufter??
    Fortsat god weekend.

    SvarSlet
  3. Kære Madam Bæk :-)Ja uheldigt var det og selv datterens MAC var ikke helt skarp til at blogge med - meget underligt. Men nu har jeg kæbt mig en ny maskine :-D
    Gratis planter er bare et must,men uden ukrudt :-)
    Kære Susanne,
    rosen er bare dejlig og den bliver da også nævnt i flere rosen/havebøger har jeg set. Duften er også rigtig skøn! Det kan da godt være den også ville trives i et drivhus. Jeg ved faktisk ikke hvordan de har det der over sommeren. Ellers en overdækket teresse eller udhæng :-)
    MAnge hilsner Gro

    SvarSlet
  4. Hej Gro
    Har meldt mig som fast læser af din blog. Den er rigtig hyggelig. Glæder mig til at følge dig.. ;)
    MVH lena fra Håstrup

    SvarSlet