tirsdag den 10. maj 2011

Hårdt arbejde :-O

Indimellem al det sjove og hyggelige skal der også virkelig arbejdes.
Som tidligere nævnt har jeg " arvet"  ca. 1 kubik meter jord. Jeg er tilbøjelig til at tror det er mere :-)
Al denne skønne jord har jeg fået fordi jeg virkelig mangler jord i min have. Dele af min have har det med at, blive en stor vandpyt ved vedvarende regn eller tøvejr :(
Jorden skal være med til at udjævne så vandet ikke løber ned i nogle af mine rosen bede.
Jeg er på dette tidspunkt  kommet igennem ca. 1/3 del. dvs. at jeg har siet jorden for rødder af græs og ukrudt. Det er ikke et arbejde jeg kan udføre i timevis, jeg bliver nemlig meget øm over lenden :-(
Et andet virkeligt sjovt projekt er at få fældet disse to træer.
Så er det at,nogen  måske ville sige hvorfor ikke bare save dem over, .... Problemet er bare at, stykket under træerne er fuld af skvalderkål, og det VIL jeg af med.
I mine første spadestik var der både et par `Storkenæb` og nogle blå ` Iris imellem som jeg reddede.
De står nu i nogle potter her, så jeg kan se om der dukker kål op i planterne.
`Storkenæben`  fik jeg for ca. 12 år siden af min mor. Da jeg så for ca. 3 år siden fik en ny have tog jeg en del af den med mig :-) Det er jeg nu rigtig glad for at, jeg gjorde. Jeg ved ikke hvad det er for en `Storkenæb` men måske er det `Jolly Bee` Vi må vente og se til den springer ud...
Godnat :-)
 Måske ses vi i morgen til Claus Dalbys `Garden Party`:-)
Gro

4 kommentarer:

  1. Det er bare hårdt arbejde. Det kunne have været mig som skrev det. Jeg flytter også jord, fælder træer og sætter planter, som skal overleve i potter. Jeg har brugt meget af foråret på det, men jeg elsker jo havearbejde :-D

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  2. Dejligt projekt, men ja, det ser ud til at være hårdt (kender det, ha, ha) :-)

    Det kan ikke være 'Jolly Bee', du har, da den ikke er så gammel. Kom frem i 2004, tror jeg det var. Den er heller ikke nem at tage et stykke fra som andre geranier, er steril og blomstrer helt, til frosten kommer. Hvis du sender mig et billede af den, skal jeg prøve at se, hvad det er for en :-)

    SvarSlet
  3. Kære Gro

    Så længe du ikke har jord i hovedet, går det nok ;-) Håber du bliver glad for det store arbejde, når jorden har stået sin prøve efter store regnskyl og tøvejr.

    Nu kommer så den berømte pegefinger, som svinger rundt i luften: Husk at lave et par huller med jordbor og fyld det op med småsten/grus. Har læst at det hjælper :-))

    Ellers må du lave sumpbed. De kan da også være smukke - hehehehehehehe. For hvad er det nu jeg siger? Åh jo: Hvis ikke man vil høre - så må man føle :-)

    SvarSlet
  4. KKære Ina hvor er det det er er hvor Ina Kære Kære Ina, hvor er det dejligt at, vide man ikke er den eneste i verden der knokler rundt :-D Og kære blomsterfe hvor er det godt med noget ekspertise, jeg vil sende et billed af `storkenæbet`lige så snart den springer ud! - Tak :-)
    Ja Nette Jord er der masser af, , heldigvis de rigtige steder. Det ku jo være jeg følger dit råd ;-)Hvis teksten er mærkelig ud er det fordi jeg har store problemer med at, skrive kommentar :(

    SvarSlet