torsdag den 3. februar 2011

Ny bog, nye ønsker:-)

Har de sidste par dage, læst i min sidst indkøbte havebog. Jeg har i flere måneder kigget efter den i boghandlen, men af en eller anden mærkelig grund havde de den aldrig.
Men nu er den her ;-) `Et liv med roser` af  Ernst Jensen. Først og fremmest er det jo en ski ...god håndbog i rosers ve og vel.
Meeeennnnn der er jo absolut også nogle af roserne som jeg kunne falde for :-) Det er bare så svært at vælge, det evige problem.
Denne gang er jeg blevet intresseret i nogle små mørke skønheder: Austinrosen Tradecant, som skulle være
"lidt " sart Og så er der den modernerose `Dusky Maiden` Som er en dragende skønhed, smukke mørkerøde kronblade og et gyldent "øje" Den skulle eftersigne være brugt af Austin til avl af de mørke rosser :-).... Så er der jo også Kinaroserne......hi hi  Jeg tror bare de alle kommer på ønske sedlen, efter Austinrosen `Sister Elisabeth`.
Jeg kan ikke vente til at, Hr. frosten forlader os. Så skal jeg plante en smuk lille hæk foran min kommende teresse. SUK
Den smukke rose på billedet er hvis jeg husker rigtigt Damacenerrosen `Rose de Rescht ` Det er absolut en must have rose. Jeg må virkelig blive bedre til at holde styr på billedmaterialet ;-)
Så hvis der er nogen der har erfaring med den kære `Sister Elisabeth` er jeg lutter øre..

3 kommentarer:

  1. Kære Gro

    Det bliver spændende med alle de nye tiltag, du planlægger. Sister Elizabeth egner sig efter sigende til hæk, så det skal nok blive godt. Ja, Ernst Jensens bog er rigtig at få rosen-forstand af.

    SvarSlet
  2. Kære Gro
    Jeg ville gerne følge din blog, da den ser spændende ud, men jeg bliver søsyg af at læse dine bogstaver;-)
    Jeg er også elsker af smukke roser og dufte...
    Mange hilsner Lone.g

    SvarSlet
  3. Kære Lone,
    Tak for kritikken. Jeg havde overvejet om det var læsevenligt, men det var det ikke :-). Nu har jeg lavet om på det, det er skrækkeligt at vaære søsyg :-)
    Kærligst Gro, rigtig god dag

    SvarSlet