torsdag den 10. februar 2011

En teresse bliver til

Jeg har en drøm, om en teresse. Hvor jeg kan sidde og nyde godt selskab af venner og familie, og ikke mindst min have.
Drømmen syntes jeg har været længe undervejs. Da jeg fik denne have i Maj 2008, var daværende teresse/fundament undermineret af Amerikansk hvede (tror jeg det hedder) Sådan nogle kæmpe rødlige rørstokke. Rent helvede, men sku mene at have bekæmpet det meste nu.
Det har været lidt af et projekt, og som altid har jeg været glad for min fars hjælp :-)
Jeg har brudt ca. 20 km2 beton fundament op og det har været rimeligt hårdt. Hvor efter jeg kørte det 150 meter væk i trillebør.
Nu går jeg så bare og venter på bedre vejr så fliserne kan blive lagt.
Langs teresse går der dels et hvidt stakit og Belgisk hegn, med lidt forskellige klematisser og en enkel Moskus rose `Felicia`. Foran teressen ud mod haven, skal der plantes en lille rosenhæk bestående af Austin rosen `Sister Elisabeth`. Rosen på billedet nederst til højre er `Sister Elisabeth` Farven syntes lidt mørkere på andre billeder. Billedet har jeg lånt fra nettet. Rosen er ikke så stor ca. 50 - 90 cm. farven er pink og har en krydret duft. Den egner sig både til en hæk og potte dyrkning. Også skulle den minde meget om en gallicarose. Jeg glæder mig allerede :-)
Kærligst Gro

4 kommentarer:

  1. Hej Gro

    Tror jeg vil kalde dig Projekt Dronningen. Du har sandelig gang i mange store og dejlige projekter.
    Jeg ønsker virkelig for dig, at terrasssen bliver færdig i det tidlige forår, så du får hele sommeren til at sidde med et glas et eller andet under en parasol og nyde livet.

    SvarSlet
  2. Tak Nette det håber jeg også ;-)Måske kommer du forbi, med Tante Grøn og Tante Violet....:-)

    SvarSlet
  3. Det er dejligt med en masse projekter, og jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Sister Elisabeth ser rigtig smuk ud, den må jeg skrive mig bag øret.
    Go week-end
    Annette

    SvarSlet
  4. Ja Anette med en have keder man sig aldrig:-) Jeg er også spændt på resultatet, det er også spændende om fliserne bliver lagt traditionel eller med fliser der er brudt?
    Rigtig god weekend
    Kærligst Gro

    SvarSlet