lørdag den 5. februar 2011

Frø i massevis

Sidste år på denne tid var jeg allerede gået i gang med at forspire. Men jeg har ladet mig fortælle at, Claus D. siger at man ikke vinder noget ved at gå igang før marts. Det passer mig nu fint nok at vente, for jeg har ikke noget beskyttet sted i haven til alle de små fine planter. Når de endelig skal ud.
Jeg tror dog at, jeg er gået over gevind i år når det drejer sig om indkøb af frø.
Jeg har købt:
  • Sporebaldrina
  • Ridderspore Astolat og magic fountains white
  • Stokrose, læge
  • Primula
  • Natviol, lavendelblå
  • Sommerasters, delicate pink
  • Opiumvalmue, pepperbox
  • Kornblomst, hvid
  • Tobaksblomst, limegrøn
  • Latyhyrus, cremehvid m. rosakant
  • Dalby klokken :-) Cobaea sandens
  • Cosmos bonbon
Hvordan skal jeg nogen sinde får plads, om det så er i vindueskarmen eller haven? Og så er salaten, børnenes ærter og de skønne Dahliaer ikke talt med :-)
Nu er det bare at få fat på nogle roottrainers i år. For jeg syntes altid jeg får ødelagt for mange rødder med de alm. små potter.
Jeg ønsker alle andre frø-tosser rigtig god arbejdslyst, når den tid kommer.
Kærligst Gro

7 kommentarer:

  1. Kære Gro,
    Hi, hi hvor jeg kender det. Øjnene kan ikke få nok.
    Og det er jo også fint nok, men det er bare så ærgerligt, at der går frø og småplanter til spilde, når man egentlig skulle til at have glæde af dem.
    Men sådan er det bare nok at være en lille "frøtosse". Man overvurderer sig selv!!
    Mange hilsner

    SvarSlet
  2. Ja det kribler i fingrene når nu lyset er på vej udenfor og vi savner vores haver. Det er helt vildt som vi bare gerne vil se nye ting efter en streng vinter med sne og frost.

    SvarSlet
  3. oj, det var godt nok mange planter, hvordan mon du bærer dig ad med at finde plads til dem, nu kender jeg selvfølgelig ikke din have, men jeg kan forstå at det ikke er en ny have. Hmmm jeg må vente og se.... du viser måske nogen billeder. God fornøjelse :) :) :)

    SvarSlet
  4. hehehe Gro, hvor vil du gøre af alle de planter monstro? Du godeste kvindemenneske :-)

    SvarSlet
  5. Kære alle, Ja det er lidt små tosset:-)Min have er ikke helt ny blot et par år, og ikke særlig stor :-). Men der er stadig plads til lidt, det skal jo være frodigt ik os ;-)Men måske er der ikke plads til så meget. Så det kan jo være jeg må lave et lille plante marked for naboerne ;-)
    Til Susi - jeg har ikke rigtig nogle billeder af hele haven, haven er samtidig lidt af en byggeplads,(det skæmmer lidt) har nogle projekter rundt om i haven der skal laves. En dejlig stor teresse, et skønt havehus, nyt hegn m. roser tror jeg. For lige nu er det slet ikke kønt. Men til foråret kommer der nye billeder :-) Rigtig god søndag
    Kærligst Gro

    SvarSlet
  6. Jeg mister også pusten lidt når jeg ser på bunken af nye frøkuverter, samt alle de staudefrø jeg selv har samlet i haven. Jeg har heldigvis plads til det hele i min store sommerhushave, meeen mon tiden rækker til al den frøsåning og prikling. Det er en god og sød idé du har med at dele planterne med naboerne. Tak for idéen - den kan jeg måske bruge i sommerlandet hvor man kun kender de nærmeste naboer - måske er der nogen blomster-nørden i nærheden af mig deroppe der ville reagere på et lille opslag.

    SvarSlet
  7. Ihhh det må være dejligt med al den plads :-)Og ja der skal nok sættes "lidt" tid af til al den frøsåening og pikling, så må man håbe på en lille hjælper kommer og gir en hånd. Held og lykke med at lave plante marked i det Danske sommerland. Jeg har set at det Danske haveselskab (tror jeg) laver noget ligende ved Frederiksberg have.
    Kærligst Gro

    SvarSlet