søndag den 13. februar 2011

Dahlia og Lilium

I går var en god dag fuld af skønne indkøb til haven. Dahlia knolde og Lilijer er sammen med så og pikle jord indkøbt. Men det er ikke det eneste, jeg var nemlig også "lige" et smut forbi Gartneriet Spiren med en god haveveninde. Lige nu står hele herligheden køligt ude på opgangen :-)
Øverst til venstre: dekorativ `Pink Attraction`, øverst til højre: ball `Downham Royal` purpur/violet, nederst til venstre: anemone `Cannes` og nederst til højre: Lilium astatic `Samur`
Jeg er meget spændt på hvordan Dahliaerne og Lilijerne kommer til at tà sig ud. Billederne kan jo godt snyde èn. Så er det lidt anderledes når man går rundt mellem borde fulde af de yndigste Påskeklokker, jeg går der og prøver på at vælge en plante, men den ene er mere yndig end den anden. Hvad skal jeg gøre? jo jeg kom hjem med mere end jeg havde planlagt :-) jeg er bare helt solgt :-)
Rigtig god søndag:-)
Kærligst Gro

10 kommentarer:

  1. Kære Gro

    Mine klokker blev vandet i går aftes :)

    Nu må du vist stoppe med indkøbene med mindre du har planer om at overtage naboens have. De ser dejlige ud.

    SvarSlet
  2. Kære Gro

    De ser bare så flotte ud. Jeg er også helt vild med liljer, de vælter mig omkuld hvert år når de springer ud. Din ser bare så fin og smuk ud, elsker de sart rosa farver. - Uhhh, jeg turde ikke besøge gartneriet Spiren ;-)

    SvarSlet
  3. Skønne billeder :-) Ja, man kan hurtigt blive fristet! Jeg fik nogle dahlia'er hjem fra Letland den anden dag. Det var nu kun én sort - en miniature pompon - helt mørk. Jeg synes, den er ret svær at finde i handlen ellers.

    SvarSlet
  4. Kære Nette,
    Tror ikke lige at min nabo går med til en overtagelse af have :-) Desværre...Og forresten så er kontoen lukket for flere have indkøb :-)
    Kærligst Gro

    Kære Flore,
    Ja Liljerne er bare skønne, hvis de ikke er blevet spist af lakbiller på ædeflip :-)Hvis du besøger Spiren (kan kun anbefales) Så ta kun kontanter med, for det er svært at styre sig hi hi
    Kærligst Gro

    Kære Marlene,
    Uhh en mørk Pompom. Lige sådan en jeg ønskede mig men ikke kom hjem med:-( Held og lykke med dine Dahliaer, også håber jeg at, du finder den rose som du går og leder efter :-)
    Kærligst Gro

    SvarSlet
  5. Kære Gro.
    Mange tak for de rosende ord om min lille kurv. Jeg er først idag kommet forbi din nye blog, tillykke og velkommen i det havegale fælleskab.
    Jeg ved egentlig ikke om det er takt og tone, men jeg tilføjer dig til min blogliste. Måske du kan fortælle os lidt mere om din have, har du en haveplan ? Min egen have er kun 200 kvm,synes det er skønt at se og følge små haver, de kan jo dyrkes intensivt.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  6. Hej Henrik, Tak og det er rigtig spændende at, se hvad andre gå og sysler med.
    Du har da sandlig fortjent roserne, det er nogle meget fine ting du laver :-) Jeg ved ikke om der findes en takt og tone i lige hvad det angår, men jeg tilføjer en blog når jeg syntes den ser intressant ud, det håber jeg er i orden? Min have er ca.150 km2 og jeg vil anlægger den i den mere romantiske stil. Min passion er roser som fylder meget i haven allerede, men flere skal nok komme til :-) Kunsten bliver at forene roserne med stauderne. Intet er rigtig færdigt endnu, jeg bliver ved med at udvide i bedene hø hø.Nu må vi se til foråret hvad der sker. Jeg har mange planer og ideer til hvad der skal ske, men ting tar tid
    :-)
    Mange hilsner Gro

    SvarSlet
  7. Rettelse altså 150 m2 :-)

    SvarSlet
  8. Hehe Gro, troede lige at du havde købt det halve Sjælland uden at fortælle om det :-))

    SvarSlet
  9. Ja det var nok en drøm om mere plads, der ubevidst sneg sig ind hi hi hi

    SvarSlet
  10. Kære Gro.

    Kan se, at du har tilføjet min blog til din blogliste - tusind tak :-)

    Må jeg tilføje din til vores liste?

    Kh. Marlene

    SvarSlet