søndag den 23. januar 2011

Meget er sket

Det er vinter nu, og jeg syntes at en vinterhave er smukkest indhyllet i sne !. Vinteren kom som et lyn fra en klar himmel, syntes jeg :-) Så jeg fik slet ikke forberedt mig. Ingen af mine roser eller potter nåede jeg at enten dække med gran eller flytte i kælderen. Så nu må det briste eller bære.
Her til april har jeg haft denne skønne oase i tre år. Da jeg overtog haven var jeg midt i bachelor skrivning, og jeg havede ikke tid til meget mere end at flytte alle de vigtigste stauder og roser til den nye have. Og da jeg ikke havde tid til den store have planlægning, blev planterne mere eller mindre "bare sat i jorden". Hvor jeg nu troede at de ville passe.
Jeg have kun fire roser med mig : `Buff beauty`som er en historisk moskus rose, og `Othello`en meget smuk mørk rød Austin rose og en hvid creme farvet Austin rose som jeg desværre ikke kender navnet på, fordi jeg har smidt lablen væk :-(  Den sidste rose er af den moderne slags, `Margeret Merril` hedder den og er hvid med en snert af lyserød. Så i løbet af de seneste tre år er der yderligere kommet femten nye roser til. Fælles for dem alle er at de dufter himmelsk :-) Jeg glæder mig til foråret, og omkring Sankt hans hvor roserne springer ud.... åhhh jeg længes

1 kommentar:

  1. Kæreste Gro

    Hvor skønt at du også er kommet rigtigt i gang med en blog om din lille skønhedsplet! Tillykke med det.

    Ja, vinteren kom som en tyv om natten for os alle, tror jeg, men den gode nyhed er, at man jo kan lægge sine krukker ned på siden, så længe de ikke er frosset fast. Måske det kan mindske skaderne, da der så ikke kommer så meget væde ind? :)

    Tror måske at jeg skal ned og kigge lidt under bladene for at se, om der er mere på vej!

    SvarSlet